Meer ISP’s zouden moeten investeren in liefdadigheid

Onlangs reisde een team van medewerkers af naar Lelystad. Het doel: zorgen dat 71 kinderen voor één dag piloot konden zijn.

Stichting Hoogvliegers biedt chronisch en/of terminaal zieke kinderen een onvergetelijke ervaring door hen in een vliegtuig te laten vliegen. Hiervoor organiseren zij speciale ‘Hoogvlieger dagen’. Wij hebben de laatste Hoogvliegers dag gesponsord door het verzorgen van eten en limonade en zelfs door kinderen rond te vliegen in vliegtuigen. Op een interne oproep voor vrijwilligers voor de Hoogvliegers dag kwamen veel aanmeldingen van enthousiaste medewerkers binnen. Omdat er teveel aanmeldingen waren, hebben we zelfs medewerkers moeten teleurstellen.

De dag begon toen de kinderen in enorme trucks werden opgehaald en naar het vliegveld van Lelystad werden gebracht. Het vrolijke konvooi werd helemaal tot aan het vliegveld begeleid door politie- en brandweerauto’s, die uitpakten met gillende sirenes en zwaailichten. Deze rit alleen was voor veel kinderen al een avontuur op zich.

Bij aankomst op het vliegveld registreerden de kinderen zich bij de hangar van LeaseWeb waar zij een nummer kregen. Wanneer hun nummer op een bord verscheen, was het hun beurt om de lucht in te gaan. Ondertussen werden de andere kinderen vermaakt met verschillende activiteiten, zoals het verkennen van de binnenkant van een traumahelikopter en het helpen van de brandweer met het blussen van brandjes. Ook konden er verschillende vliegtuigen bekeken worden. En wanneer de kinderen te opgewonden raakten, probeerde clown Okidoki de zenuwen te beperken en hen aan het lachen te maken.

leaseweb_vliegtuig

Wanneer het tijd was voor één van de kinderen om de lucht in te gaan, werd hij of zij door de piloot opgehaald en naar het vliegtuig gebracht. Indien mogelijk mocht papa of mama ook mee. De piloot legde uit hoe alles in een vliegtuig werkt waarna het toestel opsteeg. Eenmaal in de lucht mocht ieder kind zelf even het vliegtuig besturen. Aan het eind van de dag ontving iedereen een Hoogvliegers-certificaat.

Natuurlijk wilden we de herinnering aan deze dag zo lang mogelijk levend houden, daarom kregen alle kinderen een vlieger en een pet van LeaseWeb. Aan het einde van de dag hadden alle kinderen, ouders en vrijwilligers een grote lach op hun gezicht. Het was al met al een groot succes en we kijken uit naar de volgende Hoogvliegers dag.

We hebben bewust gekozen om initiatieven te steunen die ons na aan het hart liggen, zoals Stichting Hoogvliegers. Onze managing director Con Zwinkels is fervent vlieger, op die manier zijn we in contact gekomen met de stichting en betrokken geraakt bij de activiteiten.  Door vervolgens aandacht te vragen voor de initiatieven die we ondersteunen, helpen we hen bij het vergroten van hun naamsbekendheid en daarmee het bereiken van hun doelstellingen.  Maar uiteindelijk is het gewoon fijn om anderen te kunnen helpen. Tegelijkertijd is het gezellig om dat samen met collega’s te doen. Dit heeft ook een positieve uitwerking op de betrokkenheid van werknemers. Wat ons betreft zou elk bedrijf in onze sector moeten investeren in liefdadigheid en het steunen van goede doelen.


Noor van den Bogaard is Marketing Executive (Events) bij LeaseWeb. Meer informatie over Stichting Hoogvliegers is te vinden op hun website. Meer informatie over het MVO-programma van LeaseWeb vindt u hier.

Over Noor van den Bogaard