‘Klantbeleving van belang voor je omzet en winst’

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=tSWMgREFQ6o&w=630&rel=0]

Op donderdag 28 november vond de SIDN Relatiedag 2013 plaats in voetbalstadion Galgenwaard in Utrecht. Tijdens één van de ochtendsessies sprak Jasper van Bochove (Caramel Business) over het behalen van meer omzet en winst door meer klantbeleving.

In de video vertelt Van Bochove dat de groei van de Nederlandse hostingsector stagneert. Nieuwe gTLD’s en de cloud zorgen niet meteen voor groei, maar aandacht voor bestaande klanten doet dat wel. “Leer je klanten zo goed mogelijk kennen en weet welke klanten voor jou belangrijk zijn. Zo kan je ze helpen groeien in omzet en marge.”

Het uitvoeren van een klantenonderzoek is volgens Van Bochove een slim startpunt. “Met één vraag, de ‘Net Promoter Score’-vraag: ‘Zou je mij aanraden bij anderen?’. Als je daar het antwoord op hebt, is dat een startpunt om je bestaande klanten meer aandacht te geven. Stel ook de vraag: ‘Waarom kies je voor mij? Dat is belangrijk voor het werken aan meer toegevoegde waarde voor je klanten en te zorgen dat ze nog enthousiaster worden dan ze al zijn.”

Van Bochove sluit af met: “Ken jij je meest enthousiaste klanten? Ken jij de klanten die belangrijk voor jou zijn? Weet je ook welke klanten voor meer omzet en marge gaan zorgen?”

Over Redactie ISP Today

ISP Today is het Nederlandstalige platform voor de Internet Service Providers in Nederland. We presenteren nieuws van redactionele kwaliteit met relevantie voor de Nederlandse ISP community. Internet Service Providers en met name de mensen daarachter staan centraal op ISP Today.

Laatste artikelen